Jeleniogórzanka uwierzyła, że ktoś chciał włamać się na jej konto i przelała pieniądze na wskazane przez oszusta konto. Straciła 40 tysięcy złotych
Policjanci z Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła jeleniogórzanka. 14 września br. z pokrzywdzoną skontaktował się telefonicznie mężczyzna, który podał się za pracownika jednego z banków. Oszust poinformował ją, że ktoś włamał się na jej konto, a związku z tym środki na nim zgromadzone są zagrożone. W związku z tą sytuacją nakłonił kobietę do przelania pieniędzy na wskazane przez niego konto. Tym sposobem jeleniogórzanka straciła 40 tysięcy złotych.
Pamiętaj! Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie – kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
podinspektor Edyta Bagrowska