Kolejny mieszkaniec powiatu karkonoskiego uwierzył, że ktoś chciał włamać się na jego konto i wziąć na jego dane kredyt. Stracił 2 tysiące złotych
Policjanci z Komisariatu Policji w Karpaczu prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padł mieszkaniec powiatu karkonoskiego. 15 czerwca br. na numer telefonu komórkowego pokrzywdzonego zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika jednego z banków. Oszust poinformował go, że ktoś włamał się na jego konto, a następnie próbował wziąć na jego dane kredyt. W związku z tą sytuacją konieczne jest zablokowanie jego konta oraz przelanie środków pieniężnych na konto techniczne. W celu realizacji transakcji pokrzywdzony podał swoje dane, jak również te do logowania oraz przychodzące kody z sms. Tym sposobem mężczyzna stracił 2 tysiące złotych, które zostały wypłacone z jego konta za pomocą Blika.
Pamiętaj! Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie – kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
podinspektor Edyta Bagrowska