Podała fałszywemu pracownikowi banku kod Blik i straciła 1300 złotych
Policjanci z Komisariatu Policji w Karpaczu prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła mieszkanka powiatu karkonoskiego. 10 listopada br. ze zgłaszającą skontaktowała się osoba, która podała się za pracownika jednego z banków, a następnie nakłoniła ją do przekazania kodu Blik, co doprowadziło do wypłaty z jej konta 1300 złotych.
Nie dajmy się okraść! Jeleniogórscy policjanci przestrzegają przed tą formą oszustwa internetowego, która jest coraz bardziej popularna. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.
Pamiętaj! Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie – kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
Przestrzegamy – jeśli otrzymaliśmy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
podinspektor Edyta Bagrowska