Straciła 26 tysięcy złotych, bo uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku
Policjanci Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła jeleniogórzanka.
24 stycznia br. na numer telefonu komórkowego pokrzywdzonej zadzwoniła kobieta, która podała się za pracownicę jednego z banków i poinformowała ją o nieudanej próbie zaciągnięcia na jej dane kredytu oraz o konieczności zabezpieczenia jej środków na kontach bankowych. W tym celu mieli skontaktować się z nią pracownicy banków, w których pokrzywdzona posiada rachunki i poinstruować ją co powinna zrobić. Jeszcze tego samego dnia otrzymała telefon od innego mężczyzny i kobiety, którzy nakłonili ją do podania kodów Blik oraz do wypłacenia z konta 20 tysięcy złotych, a następnie wpłacenia ich na konto wskazane przez oszustów, co pokrzywdzona uczyniła. W ten sposób straciła 26 tysięcy złotych.
Pamiętaj! Bank NIGDY nie prosi o podawanie kodów BLIK.
Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
podinspektor Edyta Bagrowska