Pierwsza praca? Dołącz do Grupy Eurocash! - nowy program dla młodych osób chcących rozpocząć swoją ścieżkę zawodową w handlu
Po pierwsze edukacja, po drugie – rekrutacja
Od początku inicjatywie przyświecał cel, by dzielić się profesjonalną wiedzą z przyszłymi kandydatami, wyposażyć ich w potrzebne umiejętności i dać szansę na poznanie realiów pracy w handlu. Program ma także zachęcić młodych ludzi, by swoją karierę zawodową rozpoczęli właśnie w Grupie Eurocash, miejscu, które ze względu na swoją skalę umożliwia pracę na różnorodnych stanowiskach w całej Polsce.Postawiliśmy na szeroko zakrojone działania, by z programem dotrzeć do uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów. Wykorzystujemy bardzo dobre, zbudowane przez Akademię relacje ze szkołami i nauczycielami. Wspólnie szukamy rozwiązań, jak najlepiej przedstawić praktyczne aspekty pracy w handlu i pokazać, czego absolwenci tych szkół mogą się spodziewać, wybierając dany zawód. Bacznie obserwujemy też rynek i aktualne badania, by najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania młodych ludzi. Według ostatniego raportu PWC „Młodzi na rynku pracy”1 62% respondentów zadeklarowało, że chce się uczyć od doświadczonych kolegów, a 74,1% ceni sobie stabilne zatrudnienie. Oba te aspekty jako Grupa Eurocash uwzględniamy i oferujemy – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba,
Dyrektor Akademii Umiejętności Eurocash.
Pracownicy Eurocash w bliskiej współpracy ze szkołami
Program „Pierwsza praca? Dołącz do Grupy Eurocash!” po raz pierwszy tak mocno angażuje w działalność w szkołach i na uczelniach pracowników Grupy. Utworzyli oni bazę ekspertów i mentorów, aby brać udział w spotkaniach z uczniami i studentami, współpracować z nauczycielami, wykładowcami i kołami naukowymi oraz koordynować działania między szkołą a jednostkami odpowiedzialnymi w Grupie Eurocash za rekrutację i HR.Łączenie nauki z praktyką to nie tylko bogatsza wiedza, ale też łatwiejszy start w życie zawodowe dla młodzieży kończącej szkołę. Akademia Umiejętności Eurocash już od kilku lat wspiera m.in. szkoły kształcące przyszłych handlowców i logistyków, umożliwiając młodym ludziom zdobywanie praktycznej wiedzy zawodowej. Przy okazji naszych działań widzimy realne zainteresowanie uczniów i studentów tego rodzaju spotkaniami – wymienia Maria Rudy, Starszy Trener Wewnętrzny
Akademii Umiejętności Eurocash.
Poprzez Akademię Umiejętności Eurocash dwa razy w roku, od 2020, organizowany jest Wirtualny Festiwal Umiejętności Zawodowych, a w ramach Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych prowadzone są webinaria dla szkół. Współpraca AUE ze szkołami jest objęta patronatem ogólnopolskiego Ośrodka Rozwoju Edukacji, prowadzonego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Akademia pracuje też nad platformą edukacyjną z profesjonalnymi materiałami dla uczniów na kierunkach: sprzedawca, technik-handlowiec, magazynier-logistyk i technik logistyk.
Nacisk na onboarding. Ruszyły szkolenia
Pracownicy-Ambasadorzy są już bardzo aktywni w mediach społecznościowych. Grupa Eurocash oferuje im też liczne szkolenia i warsztaty, by jak najlepiej mogli przekazywać swoją wiedzę kandydatom do pracy. Według cytowanego już raportu PWC „Młodzi na rynku pracy”, to właśnie dobre wdrożenie nowego pracownika (tzw. onboarding) świadczy o tym, że firma jest dobrym pracodawcą – sądzi tak 61,2% respondentów. Dlatego program „Pierwsza praca? Dołącz do Grupy Eurocash!” uwzględnia dedykowane, startowe programy szkoleniowe – nie tylko dla nowych pracowników, ale także dla ich przełożonych i całych zespołów.W ramach nowego programu na dedykowanej podstronie Kariery zainteresowani znajdą materiały przedstawiające codzienną pracę w różnych jednostkach firmy, aktualne oferty pracy, listę benefitów dla pracowników i inne przydatne informacje na start:
https://kariera.grupaeurocash.pl/pierwsza-praca/.
1 Raport PWC z maja 2022 r. (III edycja), źródło: https://www.pwc.pl/pl/pdf/mlodzi-polacy-na-rynku-pracy-2022_pl.pptx.pdf
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich - takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 20 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w TOP10 największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 47,7 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).